Wybór skutecznego katalogu

Katalogowanie, jakie liczy sobie już ładnych kilka lat, wciąż jest jedną z ważniejszych czynności, których celem jest wypozycjonowanie serwisu, to znaczy wzrost w rankingu danego portalu na ustalone frazy w wyszukiwarkach. By nie trwonić czasu, najlepiej wykorzystywać najbardziej stabilne katalogi. W jaki sposób znaleźć te „naj”?Cechy mocnego kataloguJakie cechy pozwolą odróżnić porządny katalog od kiepskiego? Zacznijmy od wieku – te starsze mają większe zaufanie wśród wyszukiwarek i wysokiej jakości źródło linków. Niekoniecznie trzeba przy tym patrzeć na wskaźnik PR, jaki stracił już swoje praktyczne zastosowanie, jednakże wysoki PR nigdy jeszcze nikomu nie zaszkodził.Dobry katalog powinien być profesjonalnie podlinkowany – analizując źródła odnośników skierujmy uwagę nie tylko na liczbę, lecz również na jakość oraz różnorodność źródeł. Nie sztuką jest przecie zgarnięcie miliona linków za pomocą ScrapeBoxa.Poszukując katalog, należy zapoznać się z jakością stron (wraz z ich opisami), jakie są w jego spisie. Oczywiste jest wszakże, że zatwierdzając zduplikowane opisy oraz słabe portale katalog może wyłącznie stracić.Dobrze jest także, gdy katalog posiada własny wygląd nie wyglądającą jak tysiąc innych. W przyzwoity design warto zainwestować, ponieważ katalog powinien też być użyteczny dla ludzi, a nie zaledwie dla robotów.Płatny a darmowy katalogWażnym czynnikiem jest też koszt dodania witryny. Darmowy katalog zwykle odstaje od wersji premium z kilku oczywistych przyczyn. Po pierwsze – gdy ktoś za dbanie o katalog otrzymuje zapłatę, to bardziej się do tego przykłada. Płatne katalogi nie muszą walczyć z górą spamu, jaki niestety nie pomija darmowego katalogu, przez co właściciel ma więcej czasu na przegląd stron oczekujących do zatwierdzenia.PodsumowanieChoć efekt katalogowania jest o wiele słabszy niż kiedyś, warto poświęcić temu procesowi kilka tygodni, podczas jakich wyłonimy grupę katalogów do których trzeba dodać reklamowaną przez nas stronę.

Back to Top