Jak reklamować biznes w mieście?

Otwarcie firmy to nie wszystko. Także rozpoczęcie produkcji, czy świadczenia usług to też nie wszystko, jeśli nikt o firmie nie wie. Nawet w niewielkim mieście nie wszystkie wieści rozchodzą się równie szybko, wielu z nich trzeba rozsądnie pomóc dotrzeć do ludzi.

Jak zacząć?

Metody reklamowania biznesu w mieście są różne: ulotki, billboardy, reklama w lokalnej prasie, lokalnej TV, czy lokalnym radiu, plakaty oraz odpowiednie działania w Internecie. To, ile metod się wybierze, zależy przede wszystkim od ilości pieniędzy, które można przeznaczyć właśnie na reklamę. Warto pamiętać też o aktualizowanej na bieżąco stronie internetowej, najlepiej zawierającej także bloga firmowego.

Całą akcję reklamowania, warto zacząć od określenia grupy docelowej oraz zapewnić odpowiednią jakość swojego produktu lub usługi.

Na szczęście reklama lokalna jest zazwyczaj tańsza, niż ogólnokrajowa, jednak nie oznacza to, że nie kosztuje nic. Dlatego tak ważne jest, aby dokładnie przemyśleć taktykę już na początku i nie zdawać się na przypadek.

A może tania reklama mobilna?

Istnieje jeszcze jeden godny uwagi kanał reklamy: reklama na samochodzie. Nawet mając mało miejsca na pojeździe, warto je wykorzystać w tym celu. Dobrze rozplanowana reklama nie potrzebuje dużo miejsca. A plusów takiego sposobu docierania do nowych klientów jest przynajmniej kilka:

  • mobilność – samochód służy do przemieszczania się i jeśli będzie w trasie, będą go widzieć ludzie z różnych części miasta, a nawet spoza niego,
  • w sporym stopniu ma się wpływ na to, gdzie danego dnia będzie taka reklama widoczna,
  • brak negatywnego wpływu na krajobraz naturalny i zabytkowy – co bywa istotne w niektórych miastach,
  • reklama może na tyle zmienić wygląd auta, że będzie to zwracało ogólną uwagę, a przecież chodzi o to, aby jak najwięcej osób zobaczyło reklamę.

Reklamę warto umieścić na samochodach służbowych, ale – jeśli istnieje taka możliwość – również na prywatnych. Powiększy to jeszcze bardziej zasięg takiej reklamy i pozwoli na jej obecność w 2 lub więcej miejscach równocześnie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to Top